Chichite WordPress

Acuma ca lucrez de zor la siteul meu si am deja o idee generala despre cum va arata, am inceput sa lucrez la integrarea blogului in el. Cum WordPress este o platforma excelenta pentru blogging, am hotarat ca il voi folosi in continuare pentru a posta, doar ca va fi hostat pe serverul meu.

Instalarea a decurs foarte simplu. Click, click, setat baza de date in cPanel, click, username si password, click, click. Instalarea de themeuri si pluginuri se face foarte usor, WordPress stiind sa le descarce automat (nu ca Drupal). Pluginurile de asemenea pot fi modificate on-the-fly de pe site (how awesome is that?).

Cum eu am in cap un theme mai ciudat, trebuie sa il fac eu. Am decis ca siteul meu  sa fie facut folosind doar ultimele tehnologii HTML5, CSS3 si ultimele API-uri Javascript, fara Flash. Si ca sa fie si mai frumos, va fi AJAX-based, asa ca atunci cand faceti click pe un link nu se reincarca pagina, ci doar elementul care trebuie schimbat din pagina. CujQuery nu ii chiar asa mare problema asta, se rezolva foarte usor toate XmlHttpRequest-urile, Google Analytics are si el functie in care sa ii zici cand cineva acceseaza o pagina prin AJAX. Si cum AJAX nu ii suportat din start peste tot de catre WordPress, nu pot sa ma folosesc de themeuri deja existente, ci trebuie sa incep cam de la 0.

Dupa sperietura initiala cand am vazut ce documentatie relativ naspa are, m-am apucat sa incerc sa fac o pagina care returneaza un anumit post. Am inceput sa ma uit prin fisierele care se tot includeau, dar asta doar m-a incurcat mai mult, pentru ca erau incluse si multe functii low-level care pe mine nu ma interesau. Am revenit la documentatie si dupa vreo 1 ora, am reusit sa inteleg cum functioneaza functiile care returneaza posturile si m-am prins de structura obiectelor returnate. Trebuie mai intai inclus urmatoarea chestie la inceputul fisierului PHP si apoi poti folosi fericit toate functiile si obiectele WordPress.

 require('../wordpress/wp-blog-header.php'); 

Yay: blog.php afiseaza ultimul post \:D/. Hai sa integram acuma in site.

So let’s make the AJAX call to WordPress from my site. Erm, nu apare nimica. What? Hai sa ne uitam in consola Javascript. 404 error. What?? Cum adica nu gaseste pagina? Daca deschid doar pagina in browser atunci imi afiseaza bine. Hai in Firefox 4. Same. Analizez cu Firebug cererea GET. La Response ii acolo pagina, dar headerul tot de 404 e. Huuuh?

Dupa ceva gugalit, am descoperit ca WordPress verifica fisierul care face cererile si daca nu il gaseste in baza sa de date, seteaza headerele cu eroare 404. Dar asta nu scrie in pagina Integrating WordPress with Your Website pentru ca nu are absolute nicio relevanta, asa-i?

Solutia e sa adaugi tu headerele de 200.

 header("HTTP/1.1 200 OK"); 

 

4 gânduri despre „Chichite WordPress

  1. „Am decis ca siteul meu sa fie facut folosind doar ultimele tehnologii HTML5, CSS3 si ultimele API-uri Javascript, fara Flash.”

    Super tare ideea, dar am o singura intrebare: Cum crezi ca se va vedea website-ul daca il deschid cu IE6? 😐

    Eu zic sa faci si un mic If in javascript sa verifice versiunea si tipul browser-ului sa nu fie ceva surpriza. O spun din propria experienta… 🙂

    Poate te intrebi cine mai foloseste IE6, dar multi sunt care au calculatoare cu procesoare masurate in MHz nu GHz :))

    Sunt foarte curios sa vad cum iti va iesi website-ul, asa ca I’m waiting for it 😛

    • Iti spun eu cum va arata websiteul daca intri din IE6: cu litere mari si rosii va scrie „MARS AFARA NEANDERTALULE” :D.
      Stiu ca va arata oribil in IE6. Si in IE7. Si IE8. Si Firefox 3.6. Si Opera. Dar nu am chef sa ma chinuiesc cu CSS hacks pt toate browserele imbecile si ramase in urma. Daca nu folosesti un browser modern, oricum nu o sa te prea intereseze siteul meu, deoarece in principal o sa fie chestii de webdesign si web technologies pe el.

  2. Roli, sunt de acord cu tine ca IE6, IE8 sunt absolut oribile (aparent MS nu cunoaste cuvantul „standard”), iar si cu Firefox 3.6 merg greu unele treburi. Insa de exemplu acum lucrez la un proiect pentru Thinkquest si acolo mi se cere sa fac paginile sa mearga in Firefox 3.6 (mai merge), dar SI IN IE 7 (pain in the ass). Concluzia: oricat de demodate si idioate ar fi unele browsere, daca ele sunt ultimele versiuni stable available, site-ul trebuie sa mearga pe ele. + trebuie sa suporti browserele majore neaparat (Firefox si IE pt popor e obligatoriu…).

    • IE7??? Cine mai foloseste asa ceva?
      Intradevar, pentru un site comercial, trebuie adaugat suport si pentru IE6+, FF3+, etc. Dar eu imi fac site personal. Pe site vor domina teme de programare si webdesign. Persoanele care sunt interesate de asa ceva folosesc browsere moderne, iar cele care nu folosesc browsere moderne… ghinion :))

Lasă un răspuns

