Istoria elicopterelor

  • De prin anul 400 i.Hr chinezii nu aveau stare si faceau planuri si modele pentru chestii cu elici..
  • In 1480 si pe Leonardo da Vinci l-a apucat moda si a facut planuri si modele de „aerial screws”.
  • In 1784, Christian de Launoy a prezentat Academiei Franceze un model de elicopter cu doua rotoare facute din pene de curcan care se roteau in sensuri opuse.
  • In 1878, Gustave de Ponton d’Amécour a construit un elicopter folosind un metal „nou” aluminiu si pus in miscare cu ajutorul motorului cu aburi, dar care nu a decolat niciodat.
  • In 1901, Ján Bahýľ, un inventator slovac, a facut un elicopter cu motor cu combustie interna, care s-a ridicat la inaltimea de 0.5m.
  • In al doilea razboi mondial, germanii foloseau elicopterele Focke-Wulf Fw 61 pentru transport, urgente medicale si observare.
  • In 1951, Charles Kaman a facut primul elicopter care foloseste motor „turboshaft„, astfel facand posibile elicoptere mai mari si mai rapide.
  • In 1956, armata americana a facut Convertawings Model „A”‘ Quadrotor, un cvadrucopter.
  • In 2008 ceva destept a facut pentru Parc Aberporth Unmanned Systemsun cvadrucopter controlat de un Arduino .
  • Iar in 17.10.2010 un alt geniu a facut un OCTOCOPTER. That’s right, un elicopter cu 8 elice. That’s insane. Ce urmeaza? 16 elice?
Anunțuri

2 gânduri despre „Istoria elicopterelor

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s